I'm a social worker..

Assalamualaikum :)

Malam-malam ni saja aku mau tulis blog sebab bosan. Aku rasa kosong, sunyi, bosan..


At this point of my life I know that I'm doing well. Masalah tu selalu ada tapi rasanya aku terlalu selesa dan relax sampai aku rasa bosan hidup macam ni. Jenis aku tidak suka benda yg complicated, aku jenis simple minded tapi at the same time aku sangat particular. Boleh paham ka? Hahaha.

Aku bukan orang cerewet, aku senang bekerja dengan orang lain, easy going, tidak banyak karenah, kalau aku tidak suka orang tu aku pasti akan jauhkan diri, aku tidak suka ambil risiko yg aku tidak boleh handle because I know my limit ; my definition of simple minded.

Sebenarnyakan aku rasa aku ni bertuah juga la. Dalam umur 24 tahun aku buat benda yg aku suka. Bukan semua orang dapat buat benda yg dorang suka. Ada orang suka menyanyi tapi tida dapat peluang jadi penyanyi. Ada orang suka travel tapi tida dapat travel. Bila pikir pikir aku sangat bertuah!

Aku maksudkan ialah pekerjaan ku sebagai Social Worker. Bila orang tanya pasal kerja ku, agak susah aku mau explain what actually I'm doing right now. Kalau aku cakap pekerjaan ku social worker mesti orang akan bingung sebab kerja aku jarang-jarang orang dengar dan jarang juga la ada orang kerja sebagai social worker. Sepanjang aku hidup juga tiada sesiapa pun yg aku kenal kerja sebagai social worker sampai la aku terlibat dalam bidang ini.

Social worker juga satu kerjaya sama macam kerjaya seorang doktor, polis, angkasawan, guru, peguam. Beza dia social worker lebih kepada kerja-kerja kebajikan untuk masyarakat :)





Comments